ACTUACIONS

Realització de campanyes de sensibilització que incorporin incentius directes pels usuaris

Les campanyes han esdevingut una eina d’utilitat per informar i sensibilitzar la població sobre la importància de dur a terme la recollida selectiva. No obstant això, alguns tècnics municipals opinen que mitjançant la realització de campanyes únicament de caràcter informatiu és difícil que es pugui augmentar els percentatges de recollida selectiva, atès que els ciutadans ja estan suficientment informats sobre la importància de fer el reciclatge i quin residu ha d’anar a cada contenidor. 
En aquest context, prenen importància les campanyes que van més enllà, com per exemple les que ofereixen un incentiu directe als ciutadans, ja sigui de forma econòmica o bé en espècies. Aquestes campanyes tenen com a objectiu motivar els ciutadans a realitzar correctament la recollida selectiva, utilitzant com a estímul per aconseguir la seva participació l’incentiu ofert. 


Fitxa tècnica

Accions d’informació i comunicació, Recollida selectiva

  • Tipus fracció:
    Envasos Lleugers, Matèria Orgànica, Paper - Cartró, Resta, Vidre
  • Mida municipi:
    Municipis Grans, Municipis Mitjans, Municipis Petits
  • Municipi:
    Arenys de Mar, Camprodon, Consell Comarcal del Pallars Sobirà, Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l'Ebre, Granadilla de Abona, Reus, Torrelodones

Butlletí