Inici / actuacions / Implementació d’eines telemàtiques per notificar incidències en l’àmbit dels residus
Implementació d’eines telemàtiques per notificar incidències en l’àmbit dels residus
Descripció
Un dels objectius de l’administració local és mantenir una ciutat neta i ordenada, oferint un servei de neteja viària i de recollida de residus amb els màxims índexs de qualitat possibles. En aquest sentit, els ciutadans valoren positivament una resolució transparent de les seves peticions, entre les quals hi ha la gestió de les incidències relacionades amb la neteja viària i la recollida de residus municipals.
Per aquests motius, es recomana crear un model de gestió público-privat, elaborant una única base de dades, compartida entre l’ens local i l’empresa concessionària del servei de recollida de residus i neteja viària, per tal d’agilitzar la resolució de les incidències. Addicionalment, per incentivar la participació ciutadana es recomana desenvolupar una aplicació per smartphones, amb una versió pública i una de professional, que actuï com a canal de comunicació directa entre el ciutadà, l’ens local i l’empresa concessionària. Aquest fet ha de permetre analitzar, prioritzar i reorganitzar els processos i recursos amb l’objectiu d’incrementar l’eficiència del servei.